Sıkça Sorulan Sorular

FITPACK,enerjisi kısıtlanmış gıdalar tebliğine göre formüle edilmiş ürünleri içeren özel bir diyet gıdasıdır.

Başlangıç Kullanımı(2 gün): Günlük doz 3’er saat ara ile tüketilen 5 öğünden oluşur. Her öğünde 1 paket (27 g.) toz ile 250 ml yarım yağlı süt (%1,5 yağ) iyice karıştırılarak içilir. İlk 2 gün sadece Fitpack ile beslenilir, başka gıda tüketilmez. Öğün aralarında şekersiz çay, kahve ve kalorisiz içecekler haricinde besin tüketmeyin. Başlangıç uygulamasını 3 haftaya kadar uzatabilirsiniz. 3 haftadan fazla tıbbi tavsiye olmaksızın uygulamayınız.

Başlangıç kullanımı kilo kontrolü için toplam günlük diyetin yerini alır.

 Devam Kullanımı (3. Gün  ve sonrası): Günde 2 ana öğün (tercihen sabah ve akşam) yerine FITPACK kullanılır ve 1 ana öğün sağlıklı yemek(tercihen öğlen) tüketilir. 1 paket (27 g.) toz ile 250 ml yarım yağlı süt (%1,5 yağ) iyice karıştırılarak içilir. Süre kısıtlaması olmadan kullanabilirsiniz. Devam Kullanımı kilo kontrolü için öğün yerini alır.

Maksimum fayda için: Gün içinde en az 2-3 litre su tüketmeye özen gösterin.

 

FITPACK ürünleri Avrupa Birliği, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye Cumhuriyeti Gıda Yönetmeliklerine uygun olarak üretilmiştir. Uzun dönem kullanımında herhangi bir sakınca yoktur

FITPACK öğün yerine geçen gıda ürünleri 12 yaş ve üzeri yetişkinlerin besin ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirilmiştir. Çocukların günlük besin ihtiyaçları farklıdır. Fakat, çocukların sağlıklı bir yaşam için sağlıklı bir kiloda olmaları da büyük önem taşır. Bu sebeple, eğer çocuğunuzun bir kilo problemi olduğunu düşünüyorsanız, mutlaka bir doktora danışmanızı öneririz.

Eğer Tip 2 diyabet hastasıysanız kullanmanızda herhangi bir engel yoktur. İnsülin kullanımını gerektiren Tip 1 diyabet hastalığı ciddi bir medikal durumdur. Bu nedenle herhangi bir diyet programı uygularken mutlaka doktorunuza danışınız, diyet programını uygularken aldığınız insülin dozunuzun ayarlanması gerekebileceğini kesinlikle unutmayınız.

Emzirme döneminde kalori ihtiyacı artış gösterecektir. FITPACK diyeti ile günlük alınacak kalori miktarı 1200 kaloridir, içerik bakımından kullanılmasında sıkıntı olacak bir madde bulunmamaktadır, doktorunuza danışarak kullanabilirsiniz.

Hamilelik döneminde aşırı kilo alımı bazı sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu durumlarda doktorunuzun onayı ve uygun gördüğü beslenme programı ile FITPACK kullanımı uygun olabilir. Hamilelik yüksek düzeyde besin ihtiyacının olduğu bir dönemdir, bu nedenle doktorunuzun onayı olmadan herhangi bir diyet programı uygulamayın.

FITPACK ürünleri www.fitpacksiparis.com adresinde satılmaktadır.

FITPACK diyet planını erkekler de uygulayabilir. Yalnız erkeklerin kalori ihtiyacı daha fazla olduğu için günlük 1400 kalori almalarını öneriyoruz. Kalori artışını günlük alınacak 1 öğün sağlıklı yemek kalorisini 700 kaloriye çıkartarak sağlayabilirsiniz.

Ürün; Whey proteini, yağsız süt tozu, 25 vitamin&mineral, Diyet Lifi,  bitkisel tatlandırıcı stevia ve aroma verici içermektedir. Ürün içeriğini doktorunuza danışmanızı öneriyoruz.

 EFT/HAVALE, KREDİ KARTI ve KAPIDA ÖDEME seçeneklerimiz mevcuttur.

 

Karbonhidratlar gram başına yaklaşık 4kcal veren makro-besinlerdir. Karbonhidratlar basit ya da kompleks yapıda olabilirler. Karbonhidratlar, yapılarına göre; monosakkaritler (glikoz, fruktoz, galaktoz), disakkaritler (sakkaroz, laktoz) ve polisakkaritler (nişasta, glikojen, lif/posa) olarak, fonksiyonel bakımdan ise glisemik indekslerine (Gİ) göre sınıflandırılmaktadır. Monosakkaritler ve disakkaritler basit karbonhidratlar, polisakkaritler ise kompleks karbonhidratlar olarak da adlandırılmaktadır. Karbonhidratlar vücudumuzda bir çok hayati fonksiyona sahip olmaları nedeniyle oldukça önemlidir, örneğin beyin günlük fonksiyonlarını yerine getirebilmek için her gün 120 gram glukoza ihtiyaç duyar. ). Basit karbonhidratlara şeker, reçel, bal, marmelat, meyveler, kurutulmuş meyveler, meyve suları, kompleks karbonhidratlara ise ekmek, pirinç, makarna, şehriye, kahvaltılık tahıllar, kuru baklagiller, patatesi örnek olarak gösterebiliriz. Genel bir kural olarak, günlük öğününüzün 1/3’ü oranında karbonhidratı almanız gerekir. Karbonhidratlar, kuvvet/güç sporlarında temel yakıttır. 

GI karbonhidratların kan şekeri üzerindeki etkileri temel alınarak oluşturulan 1-100 arasında bir derecelendirmedir, bu derecelendirmede glukoz standart olarak kabul edilir ve GI değeri 100’dür. Yüksek GI değerine sahip karbonhidrat içeren gıdalar sindirilip emildikten sonra kan şekerinde kayda değer ölçüde yükselmeye neden olurlar. Düşük GI değerine sahip gıdalar ise, emilim sonrasında kan şekeri ve insülin seviyesi üzerinde daha düşük bir artışa neden olurlar. 

Yağlar gram başına yaklaşık 9 kcal veren ve dolayısıyla enerji açısından en yoğun makro-besinlerdir. Doymuş yağlar genellikle kötü yağ olarak adlandırılırken, doymamış yağlar iyi yağ olarak adlandırılırlar. Yağlar vücut için önemli bir enerji kaynağı olmalarının yanı sıra vücudun birçok temel yapısında yer almaları nedeniyle de önemlidir. Ayrıca, çoklu doymamış yağ asitleri olan Omega-3 ve Omega-6 vücutta birçok hayati fonksiyona sahip olup, vücut tarafından üretilememeleri sebebiyle dışarıdan alınmak zorundadırlar ve esansiyel yağ olarak adlandırılırlar. Beyin fonksiyonu ve kolesterol düzenlemesi bunlara örnek olarak verilebilir.
Proteinler gram başına yaklaşık 4kcal veren makro-besinlerdir. Proteinler vücudumuzda yağsız vücut dokularının oluşturulması gibi birçok fonksiyona sahiptirler ve bitkisel ya da bitkisel olmayan kaynaklardan sağlanabilirler. Proteinler esansiyel ve esansiyel olmayan amino asitler olarak iki gruba ayrılırlar. Proteinler yüksek besin değerleri nedeniyle her öğünde alınması gereken besinlerdir.
Protein kaynakları hayvansal veya bitkisel kökenli olabilir. Protein kaynakları tam ve tam olmayan kaynaklar olarak ikiye ayrılabilir. En iyi protein kaynakları hem esansiyel hem de esansiyel olmayan amino asitleri içeren tam protein kaynaklarıdır. Çoğu bitkisel protein kaynağı esansiyel ve esansiyel olmayan amino asitlerin tamamını içermemeleri nedeniyle tam olmayan protein kaynağıdır. Hayvansal kaynaklı proteinler tüm temel aminoasitleri içererek tam bir protein desteği sağlarken, bitkisel proteinler ise esansiyel aminoasitlerin bir veya birçoğundan yoksun olmaları nedeni ile zayıf protein kaynaklarıdır. Düşük kalite protein diye sınıflandırdığımız bitkisel kaynaklı proteinler bazı esansiyel aminoasitler açısından yetersiz olmakla beraber sindirimleri de güçtür. Vücut bitkisel kaynaklı proteinlerin sadece % 40 ından faydalanabilirken, hayvansal kaynaklı proteinler esansiyel aminoasitler açısından yeterli düzeydedir ve hayvansal kaynaklı proteinlerin %98-100 ünden faydalanılmaktadır. Hayvansal kaynaklı proteinler aynı zamanda çok sayıda vitamin ve mineral içeren zengin proteinlerdir.
Aminoasitler proteinlerin yapı taşlarıdır. Kuvvet antrenmanı yapan sporcular arasında anabolik etkiyi uyarma, ağırlık kaybı ve kas yoğunluğunu artırma amacıyla aminoasitl kullanımı yaygındır. Amino asitler temel olarak ikiye ayrılmaktadır. Bunlar vücudun üretemediği esansiyel aminoasitler (EAA) ve vücudun ürettiği non-esansiyel aminoasitlerdir (NEAA). Esansiyel aminoasitler dışarıdan besin takviyesi olarak alınabilmekte olup çok değerlidirler.
Amino asitler; dokuların yenilenmesi, büyüme ve kas yapımı için metabolizmanın kullandığı en önemli bileşenlerdir. On tane temel esansiyel amino vücut tarafından sentezlenememekte ve bu yüzden dışardan besinlerle veya ek olarak alınmaları gerekmektedir. Bu 10 temel amino asitten lösin (leucine), izolösin (isoleucine) ve valin (valine) özel bir amino asit grubu oluşturmakta ve dallı-zincirli amino asitler (BCAAs-Branched Chained Amino Acids) olarak adlandırılmaktadırlar. %100 serbest formda bulunan, vücut tarafından üretilemeyen ve antrenmanlarda kas dokularının yıkımına karşı kas sistemini koruyan özel bir grubu oluşturmaktadırlar. Sert ve şiddetli antrenmanlarda enerji üretmek için kullanılan BCAAs ler, ihtiyaçtan fazla protein kullanılması ve kas dokularında meydana gelen yıpranmalar ve bozulmalar anlamına gelen katobolik etkiyi önlemeleri nedeniyle oldukça önemlidir. BCAAs ler hızlı ve yoğun egzersiz sırasında kullanılan ve önem teşkil eden glutamin ile alaninin ön maddesi olarak çalışmaktadır. Egzersiz sırasında da izolösin ve valin direk enerji kaynağı olarak kullanılmaktadır. Egzersiz sırasında kullanılan BCAAs ler enerji sağlamasının yanı sıra kas protein yıkımını önlemesi ve egzersiz sonrası toparlanmayı hızlandırması sebebi ile vücut geliştirme sporcuları ve koşucular tarafından kullanılmaktadır.
Diyet lifi, sindirim enzimlerine dirençli gıda bileşenlerinden biri olup, başlıca tahıl, meyve ve sebzelerde bulunmaktadır. İnsan ince bağırsağında sindirilmeyen buna karşın kalın bağırsakta tamamen ya da kısmen fermente olan diyet lif suda çözünen ve suda çözünmeyen olmak üzere iki grup altında incelenmektedir. Diyet lif son yıllarda giderek önemi artan, düşük enerji değerine sahip diyet ürünlerin temel bileşenini oluşturmaktadır. Fonksiyonel ve teknolojik özellikleri nedeniyle sıklıkla gıda formülasyonlarında kullanılan diyet lifin sağlık üzerine de çok sayıda olumlu etkisi bulunmaktadır. Diyet lif bileşenlerinin, kalın bağırsak fonksiyonlarını düzenlediği, glukoz ve lipid metabolizması ile mineral absorbsiyonu üzerinde fizyolojik etkileri olduğu belirtilmektedir. Günümüzde divertiküloz, kabızlık, hemoroit, kolon kanseri, şişmanlık, diyabet ve kalp damar hastalıklarına karşı diyet liflerin koruyucu etkisi kesin olarak bilinmektedir. Diyet lifinin kolon kanseri, obezite, kalp-damar hastalıkları gibi bazı rahatsızlıklar üzerine olumlu etkisi yapılan çalışmalarla ortaya çıktıktan sonra diyet lifi tüketiminin önemi artmıştır. Ayrıca, diyet liflerinin obezite, tansiyon, hemoroit, diyare, bazı bağırsak rahatsızlıkları, hipertansiyon, damar ve bağışıklık hastalıkları üzerine olumlu etkileri olduğu bilinmektedir (Fernandez- Gines ve ark., 2004). Diyet lifi bileşikleri gastrointestinal sistemin normal fonksiyonunun devamını sağlaması, bağırsak ve fekal hacmini artırarak bağırsaktaki gıdaların transit süresini kısaltması ve kabızlığı önlemesi nedeniyle oldukça önem taşımaktadır. Başta pektin ve guar gum olmak üzere çözünür diyet lifi bileşenlerinin midenin boşalmasını geciktirdiği gösterilmiştir.
Diğer besin ögelerinden farklı yapıda olan, biyolojik aktivitesi yüksek, insan organizmasının normal büyüme, yaşamı sürdürme ve sağlığını koruması için gerekli olan organik ögelerdir. Vücutta genel olarak vitaminler; enerji oluşumunda, sinir ve sindirim sisteminin normal çalışmasında ve kas kasılmalarında önemli görevler üstlenirler. Vitamin gereksinmelerini etkileyen faktörlerin başında cinsiyet, vücut ağırlığı ve fiziksel aktivite (egzersiz) gelmektedir. Vitaminler; yağda çözünen (A, D, E, K) ve suda çözünen (B grubu, C vitamini) vitaminler olmak üzere iki gruba ayrılır.
Mineraller; yaşayan hücrelerin tümünün yapısında bulunmaktadır. Doğada da serbest halde toprak ve suda bulunmakta, toprakta büyüyen bitkiler ve su ile hayvanlar mineralleri almaktadır. İnsanlar ise hem bitki, hem hayvansal yiyecekleri tüketerek mineral gereksinimlerini karşılamaktadır. Her mineralin vücutta farklı görevleri vardır. Örneğin; kalsiyum kemik sağlığı, sodyum-potasyum su ve elektrolit dengesi, demir oksijen taşınması, magnezyum enzimlerin aktivasyonu ve kas kasılması, çinko kaslardan karbondioksitin uzaklaştırılması için gereklidir. Sodyum, potasyum, klor, kalsiyum, fosfor ve magnezyum gibi minerallere olan gereksinim fazla, diğerlerine (demir, çinko, selenyum, iyot) ise daha az miktardadır. Mineraller, aynı zamanda düzenli kas kasılması, vücut sıvısı ve düzenli kalp atımı için önem taşımaktadır.
Bazal Metabolizma Hızı; Vücudun istiharat halinde iken yaktığı enerji miktarıdır. Bazal metabolizma her kişide farklıdır. Haris-Benedict formülü ile bazal metabolizma hızı boy, yaş ve kiloya dayanarak aşağıdaki formül ile hesaplanabilir. Bazal Metabolizma Hızı(Erkek): 66,47 + (13,75 x Ağırlık(kg)) + (5,03 x Boy(cm)) – (6,75 x Yaş (yıl)) Bazal Metabolizma Hızı(Kadın): 655,1 + (9,56 x Ağırlık(kg)) + (1,85 x Boy(cm)) – (4,68 x Yaş(yıl))

Günlük kalori ihtiyacı kadınlarda ortalama 2000, erkeklerde ise 2500 civarıdır. Fakat bu değerler kişinin metabolizma hızı ve gün içinde yaptığı fiziksel aktiviteye bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

WhatsApp Canlı Destek: 0542 612 20 20